DIY - "עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים" מדריך וטיפים לקישוט סוכה כולל עולם המיניאטורות - בקטנה.

קישוט סוכה! 
כן, הכל בסדר איתי. למרות הגשם ששטף היום את הרחובות, ברור לי שעכשיו חודש אייר. 
תנו לי בכל זאת רגע להחזיר אתכם אחורה למוצאי סוכות. 
זוכרים שהיתה לנו אז רשימה מסודרת של מה עושים אחרי החגים? 

ברשימה היו מטלות ותוכניות ורצונות ושאיפות, תכננו להתחיל דיאטה ולסדר את המחסן ולפתח תמונות מהעשור האחרון ולהכניס אותן לאלבום...ו...ו...ו...
אבל אולי הכי מהכל הבטחנו לעצמינו שלשנה הבאה יהיה לנו קישוט סוכה מדהההים.


אין! הפעם נתכונן מראש!
נהיה מוכנים בזמן.
נקנה חומרים כבר עכשיו, בתשרי...  
הנה הנה, רק נגמור להכניס את הקרשים של הסוכה, ולהחזיר את הבדים המכובסים לארון,
נלך לחנות יצירה, נקנה הכל...


התחלנו אפילו ליישם. גיגלנו לחפש השראה, סידרנו בתיקיה כמה רעיונות, פנטזנו וחלמנו והופ..... (אפשר לפתוח את העיניים) עכשיו בכלל - - - אייר

איך זה קרה? 
איך השארנו את התוכניות בצד???
איך נתנו לזמן לחמוק ולחלומות להישאר גנוזים ברשימות?


עובדה. ב"ה!
עבר עלינו חורף ברוך מלא בעשיה,
היה לנו את חנוכה ופורים, 
היו שמחות והיתה שגרה, 
הספקנו
וטיילנו,
נסענו
ובאנו,


התכוננו לפסח
שכבר ביקר ועזב... 
 והנה - איתנו כאן האביב ומזג האויר ההפכפך שמזכיר לנו איך הזמן טס, 
ושבסיעתא דשמיא אוטוטו ממש -
אנחנו מוציאים שוב את הבדים הלבנים, את הסכך וה-קי-שו-ט-י-ם. 


רוצים בשנה הבאה לתלות על הדפנות בדירת הארעי קישוט חדש?
תכניסו לכם לראש שאף פעם לא מוקדם מידי!
ואם אתם חושבים על מיניאטורות,
מירב הסיכויים שכמה שתספיקו עד סוכות,
בכל זאת יישארו לכם עוד חלומות לשנה שאחרי.


ככה זה, גם לי יש עוד תוכניות...
שעוד יהיו כאן ילדים ומשחקים נוספים,
ליד העגלה גם חסרים זוג הורים,
עוד תראו. עוד תראו, בעז"ה בשנה הבאה...

"עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים 


ורחובות העיר ימלאו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה"



אם לא מענין אתכם איך אני הכנתי את שלי, אז תזהרו ואל תציצו בכלל בתמונות של התהליך, רק תדלגו ישר לתחתית העמוד ותשאירו שם איזו תגובה.... (שאדע מה לא מענין אתכם:)

מעונינים בהסבר והדרכה איך עושים את זה? הישארו איתי. 

נשארנו, דברי!
אוקי, רק אתן לפני כן את הקרדיט הגדול לבעלת המקור והרעיון - ברכי ב.
היא שיתפה את ה'עוד ישבו' שלה כאן בפרוג.
ברגע שראיתי את העבודה הזו, נדלקתי. זה היה חודש תמוז והחלטתי שלשנה הבאה יהיה לי כזה!
ברכי הסכימה בכיף שאעתיק ואף עזרה בהסברים מפורטים.

בסוף כמובן יצא משהו שונה, ואולי זה מה שיפה כאן...
כי אחד הדברים הכיפיים ביצירה, הוא שגם כשאני לוקחת דוגמא מעבודה מוכנה ויפיפיה,
כשאני יוצרת אותה לבד היא משתנה ומקבלת צורה וצבע משלה לפי מה שאני אוהבת, לפי מה שעושה לי טוב וגם לפי מה שיש לי.
אז גם אתם. ברור שאם ממש בא לכם תעתיקו ותעשו בדיוק בדיוק אותו דבר, האמת קשה לי להאמין שיש דבר כזה אותו דבר בכל מקרה בעיני זה חבל. 
הרבה יותר כייף לזרום, להעיז, לחשוב שונה, לוותר על מה שלא מוצא חן ולהוסיף רעיונות חדשים ואחרים.
אבל העיקר - שתאהבו את מה שאתם עושים.

התחלנו? התחלנו.
עם עט ודף אפשר לפרוק בקלות את מה שמונח במח, מספיק שאני מבינה מה מצויר כאן.


בסיס הקישוט הוא קלקר מוקצף (קאפה עבה). 
לוח אחד בגודל מטר עשרים וחמש על שישים הספיק לי לקיר ולרצפה.
אורך כללי 124 ס"מ.
גובה הקיר 40 ס"מ, ותוספת של 1 ס"מ שוליים למטה שיחוברו לרצפה.
עומק מדרכה 19 ס"מ.

אז שרטטתי שבלונות לקיר, לשערים ולרצפה.
הדפסתי (בחלקים, בדפי A4) והצמדתי עם סיכות תפירה לקאפה. 
עם סכין יפנית עברתי לפי השרטוט מסביב לאבנים, ובשלב הבא דחפתי פנימה עם קצה של סרגל, בקיר - את כל המסגרת סביב האבנים, ובמדרכה - רק את פסי העומק.
בהתחלה ניסיתי להוציא החוצה את החומר המיותר עד שראיתי שאין צורך, הקלקל נדחס יפה.






את האבנים בקיר כיסיתי במשחת עיצוב (להשיג בחנויות יצירה), ללא צביעה נוספת.


מאחורי השערים הדבקתי תמונות של רחובות ירושלים, על התמונות הוספתי נגיעות של אקריליק.


את המדרכה צבעתי בצבעי אקריליק. ערבבתי גוונים עד שהשגתי את הגוון האפור-תכלת כמו שחלמתי. 
תוכלו לבחור גוון מוכן, חנויות היצירה מלאות מבחר. אבני השפה באדום לבן, פשוט כי נצמדתי לנתונים בשטח במאה שערים.


ועכשיו מגיע החלק הכי חוויתי בשבילי שיש לו התחלה ואין לו סוף... המיניאטורות.
אפשר גם לקנות מיניאטורות מוכנות, לא חסר איפה. גם אני מחוסר זמן הוספתי חפצים קנוים חלקם אני מקווה להחליף בהמשך למשהו מתוצרת עצמית - עגלת הבובה ומכונית המשחק למשל. ככל שמכינים לבד הכיף רק גדל. 
מדהים איך שכשנכנסים לזה, פתאום רואים כמעט בכל דבר פוטנציאל לעשות ממנו משהו אחר.

את הסבא והסבתא שלנו קניתי מוכן באחת חנויות המתנות במאה שערים, הילדים מ'עולם קטן' - מכירה ביתית למיניאטורות גם היא במאה שערים. מסתדר יופי כשהכל מאותה שכונה שאנחנו מתעסקים בה, אבל אפשר למצוא את אחים מאותה משפחה גם ברשת - כאן באיביי למשל הם לבושים יותר יפה.

הנה התאומים שלנו בגלגול הקודם:


שינוי המכנס לחצאית קצרה והדבקה של שיער, הולידו ילדונת:


בגירסה הבאה שלה הארכתי חצאית וקלעתי צמה כיאה לבת מאה שערים.


גם אחיה התאום קיבל ציצית, פיאות וכיפת רב'אהרלע.


לחבר שלהם קראו פעם אלכסנדר, היו לו טבעות נישואין.


סימנים של יהודי הפכו אותו לילד אחר כל כך...


התינוק שבעגלה עלה לי שקל בחנות יצירה. הוא קיבל קישוטים עם לורד ארטליין, כובע לראש וחיתול עוטף.





העגלה 'משוכללת'. הגגון שנפתח עשוי מחוטי ברזל מחוברים עם דבק חשמל.
אמבטית העגלה - הבסיס אליפסה מקרטון ביצוע, המסגרת היא רצועה של קרטון גלי, הדבקתי אותו סביב לבסיס וציפיתי בבד מתאים. בפנים מזרון מאליפסה דומה מצופה שוב בבד.


וככה עם הכל, הבנתם ת'רעיון.
קצת ספריי הפך את בקבוקון תמיסת העדשות לבלון גז, מפלסטלינה קיבלתי חמוצים וציפיתי בלכה.



הכל בשקל הוא בכלל מקום מעולה למציאות: סקטבורד, בובת ה'ענק' של הילדה, הפנסים - שמרוססים בספריי ותלויים כמנורות רחוב, וכו' וכו'

רוצים לשאול על פרט מסוים שלא פירטתי איך הוא עשוי? מענין אתכם איך הקיר מחובר למדרכה באופן שמתפרק כל שנה בשביל האיחסון? מוזמנים לשאול בתגובות ואשתדל בעז"ה לענות.

מקווה שנהנתם, היו ברוכים!



תגובות

  1. נחמי את מעלפת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מהמם מהמם!

    השבמחק
  2. תענוג לקרוא ולראות. אמנות משולבת של כתיבה ופיסול, ויצירתיות במידה מוגברת. תתחילי לחשוב על נאומי כיכרות ועל שכנוע-המונים, כי עשית לי חשק מטורף לעשות גם. תבורכי, ותצליחי בכל.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, כיף לי לשמוע שהדבקתי בחשק!

      מחק
  3. נחמי את אלופה!!!!

    אני נדהמת לראות בכל פעם את העוצמות שלך!
    את השילוב בין האומנות לאמונה- זה משהו אדיר בעיני
    והיכולת המופלאה שלך להוריד את זה בכתב - בכלל אוצר.
    לגמרי מוסיפה נופך לחיים!

    אוהבתותך אחותי---

    השבמחק
  4. נחמי, זה ככ יפה!! ומרגש. תודה ששיתפת. מעוררת השראה את
    תמי

    השבמחק
  5. אחותי המוכשרת והאלופה!!!!

    השבמחק
  6. נופף, את מאלפת.
    ולא רק ביצירה.
    תודה על השיתוף.

    השבמחק
  7. מותר להתערב? נחמי, יצירה ששוה מליון דולר! מוכשששששרת.

    השבמחק
  8. ווהוו נחמי.כל כך קסום ומרגש.לרקום חלום ליצור ולעשות ולשתף בצורה כל כך אוטנטית ומחברת. את ענקית מעוררת השראה.הלוואי ואלמד ממך. .תודה תודה תודה.שתמיד תרקמי חלומות ותגשימי אמןןןןן והלוואי תמשיכי לספר לנו גם.

    השבמחק
  9. וואו! וואו! וואו!
    נכנסתי להציץ על הקישוט, ונסחפתי עם הקריאה. לא יכולתי לפספס אפילו שורה!
    יצירה מדהימה - מאשה מדהימה!

    השבמחק
  10. נחמי המדהימה
    כיף לקרא ולראות אותך
    יצירה מקסימה ומושקעת

    השבמחק
  11. נופך... הוספת לי נופך ליום שלי והוספת לי עוד חלום להכין מניאטורות ... פחות הבנתי את השבלונה של הקיר הירושלמי- אולי כי לא התעמקתי כל כך, ואשמח להסבר בפרטי- הנה אני שואבת ממך שיחה פרטית :) ממני קרן דקד

    השבמחק
    תשובות
    1. אוהבת להוסיף לאנשים חלומות טובים...
      אשמח לפרט יותר על כל שאלה שרק בא לך.

      מחק
  12. נחמי, מדהים!
    את מדהימה!!!
    בכל התחומים.
    לא יכולתי לפספס שורה אחת.

    השבמחק
  13. נחמי
    נחמוש ממוש
    זה מה זה יפה ומדהים
    כשרון
    וירידה לפרטים הקטנים
    אין עליך...
    וחוץ מזה
    באלי גם כזה......
    אפשר להזמין?????
    אמא האוהבת

    השבמחק
    תשובות
    1. סוף סוף נכנסתי לפוסט הוא מסומן לי בכוכבית כבר כל כך הרבה זמן ועד שהתבוננתי בכל הפרטים שוב ושוב ונסחפתי בהשראה והצטרפתי לחלומות... כבר בכלל - - - סיון.
      ועכשיו בראש מהדהד לי כל הזמן:
      עוד תראו. עוד תראו, בעז"ה בשנה הבאה... "עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים"
      והתקווה הגדולה שעד שנה הבאה נזכה ליישבו זקנים וזקנות, ולרחובות העיר יימלאו ילדים וילדות משחקים ולהמשך הנבואה "והיו-לי לעם ואני אהיה להם לאלוקים באמת, ובצדקה"
      תודה על השיתוף! מרגש ומקסים!
      אוהבת יהודית (דבש)

      מחק
  14. כל כך יפה ומיוחד!!!
    והשיתוף וההסבר על כל התהליך בכלל מדהים!

    השבמחק
  15. נחמי אני לא מכירה אותך, ראיתי רק קישור בפרוג מהבלוג שלך
    ונכנסתי מסקרנות
    מה אני יגיד לך, היה שווה לכנס
    פשוט מדהים מדהים, אין מילים

    השבמחק
  16. וואאוו!
    אינו דומה ראיה לראיה..
    את משתכללת, חברה שלי. ממש סחפת אות!
    מאחלת לכולנו התגשמות חלומות בכפליים

    השבמחק
  17. וואו!
    נחמי,
    ביצוע מושלם!
    אהבתי את הגימור הנקי והמהוקצע

    הצלחה בהמשך

    השבמחק
  18. מדהים בצורה לא נורמלית !!!
    ראיתי כבר את הקישוט הזה בפרוג אבל זה משהו אחר כאן אהבתי יותר!!
    את מדהימה
    הדבקת אותי בחשק למיניאטורות גם !!!!

    השבמחק
  19. תודה!!!! לקבל מחמאה ממך זה מסמיק...

    השבמחק
  20. קשוט מדהים1 מיוחד במינו!
    רמות השקעה שלא רואים היום...
    האבנים- עם המשחת עיצוב, בול אבן ירושלמית! והשערים... והמדרכה,
    והילדים- לפרט כל אחד בנפרד?
    מקורי מקורי מקורי ומיוחד.
    מה הקישוט להשנה?

    השבמחק
  21. עבודה מדוייקת ומקסימה!!!!
    האם החנות "עולם קטן עדיין קיימת? מה הכתובת?
    חיפשתי הרבה את החנות הזו ולא מצאתי

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
    2. תודה!!
      זו חנות ביתית, זה המספר שיש לי, הרבה זמן לא ניסיתי כך שלא יודעת אם מעודכן: 052-7115380
      בהצלחה!

      מחק
  22. מיוחד!!!
    תודה על ההשראה!

    השבמחק
  23. שלום, בהתרגשות כבר משנה שעברה התיישבנו להכין את הקישוט הנ"ל, לצערינו לא מצאנו קלקר דחוס צהוב רק תכלת ופחדתי שלא יהיה מוצלח התכלת, השתמשנו בקלקר רגיל, החיתוך לא יצא מדויק וסימטרי, מצד שני יש בו אוטנטיות לאבנים לא משורטטות.
    אשמח לדעת איך יהיה ניתן להצמיד את המדרכה לקיר ע"מ שנוכל לפרק אחרי סוכות
    בברכה
    איילת ayelet22r@gmail.com

    השבמחק
  24. הי איילת, שמחה לשמוע ואשמח אם בא לך לראות תמונות, כמה שנים כבר לא התעסקתי עם הבלוג הזה ולא מוצאת כרגע איך להעלות כאן תמונות אז מעולה שצירפת כתובת מייל - אשלח לך לשם.

    השבמחק
    תשובות
    1. ולגבי הקלקר - אפשר קלקר בכל צבע ופשוט לצבוע עם האקריליק גם בפנים, כמו בקישוט המקורי של ברכי.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

תגובתך נרשמה!

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אל תשאלו איך ומה...

באהבתך...